fredag 26 juni 2015

Första inlämningen avklarad! :)

Nu har vi äntligen lämnat in alla kläder till neo på Mälarsjukhuset! Jag var tillsammans med min dotter uppe på neo idag för inlämning!
I går satt vi tillsammans och gjorde klart alla set på vår lokal, fixade det sista med inpackning knappning, samt att sy på storleks etiketter. :)
Vi fick ihop 56 hela set med body + byxa eller heldress, samt mössa! Och även tossor som är stickade i en del paket.
Vi lämnade även in ca 10 snuttisar.
Dessutom så fick vi ihop 16 paket med änglafiltar innehållandes filt och ett litet mjukisdjur.

TACK ALLA SOM VARIT MED OCH BIDRAGIT! <3

Personalen på neo blev jätte tacksamma och jag berättade lite mer om vad vi gjort vilka storlekar osv, de ska utvärdera och se vad de behöver framöver och tyckte att detta var otroligt kul att kunna ge till familjerna som hemgångspresent. 

Förutom vi som sytt här i Eskilstuna har vi fått lite inskickat utifrån: 

 Detta är storlekslappar som vi satt på alla plagg, dessa är skickade från Chonthicha Ngamkrathok.


Vi fick 6 st fantastiska änglapaket som Helen Bälter gjort. 


Dessa fina små byxor och mössor har Anna Söderlund skickat.



Dessa änglafiltar är gjorda av Maria, fantastiskt fina med en liten fjäril i. 


Så här blev allt när det var färdigpackat, vi la i vårt lilla visitkort i varje påse och skrev strl på paketet för att det enkelt skulle kunna tas fram!



Så här mycket packning hade jag när jag gick upp, plus bebis. Riktigt mycket grejer tur jag har en stor vagn! :) 


Nu siktar vi på att få feedback och sedan kunna lämna in igen kanske efter sommaren / i början av hösten! 

Återigen stort Tack till alla inblandade, om du är intresserad av att hjälpa till hör av dig till mig eller Lovisa, våran mail finns här uppe i högerspalten! 

/Alexandra. 

2 kommentarer:

  1. Vi är en av de familjer som fått förmånen att få ett av era fina klädpaket till vår lilla tjej. Igår bar vi ute på vår första promenad och då hade hon sina nya kläder på sig- så fint. Vi vill tacka så hemskt mycket för det fina ni gör för oss och för de andra som bor och kommer att bo med sina små på neo. Med vänlig hälsning, Tindra med familj❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Troja, fantastiskt kul att ni tyckte om dem! Om du vill dela med dig av en bild så får du gärna maila till mig: ludbergalexandra@gmail.com så kan jag vidarebefodra till vår grupp på facebook av oss som syr till MSE insamlingen, den är sluten och hemlig så ingen annan ser bilderna. Lycka till så jättemycket med lilla Tindra <3

      Radera