fredag 22 maj 2015

Material - vi är på gång!

Tänkte skriva en liten update. Igår var jag och min dotter på tour i Eskilstuna, två generösa damer hörde av sig till mig och berättade att de hade massor av material som de ville skänka till oss.
Blev så himla glad av detta och åkte iväg hem till dem igår.

Mötte först upp Birgit som hade tyger och tråd och massa knappar som vi fick, så otroligt generöst och snällt. Åkte sedan vidare till Kerstin som hade otroligt mycket tyger, knappar och saxar etc som hon gav till oss. Hela bagaget blev fullt av sy-prylar till min glädje!
Har gått igenom endel av sakerna idag och det finns massor som vi kan använda.
Här är ett axplock av det vi fått. Kanske inte den bästa bilden men man kan se litegrann! :)


Sedan måste vi också tacka Eva, som varit Otroligt Generös och skänkt pengar till oss, fick syn på detta häromdagen och blev överlycklig! Nu kan vi köpa mudd och andra saker som vi är i behov av. Tack så väldigt mycket, vi blev så himla glada och rörda av detta.

Vi var med i kuriren under förra veckan, reportaget som gjordes när vi hade vår första sy-träff och det är många som kommit med uppmuntrande kommentarer och nu också skänkt pengar och tyg & material till oss. Vi blir så himla glada och rörda av alla fantastiska personer som finns där ute.




Just nu hänger 24 st plagg på tork som jag hittills gjort, hoppas att det kommer bli några fler innan insamlingen! 


Så här ser de ut, små heldressar i strl 44. 
Tyget är generöst nog skänkt av Caroline Larsson & endel av tyget som inte syns på bild ordentligt men händer där i bakgrunden som jag sytt av är skänkt av Therese Jälsbo. 



Mvh Alexandra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar